wtorek, 22 stycznia 2013

TEMAT: PRAWO W KOMUNIKACJI I MEDIACH


Cel szkolenia: Szkolenie to pozwoli zapoznać się z aktualnym prawem w komunikacji i mediach. 

Czas realizacji: 5 godzin

Wymagania wobec kursantów: podstawowa obsługa komputera.

Metody wykorzystane w szkoleniu:

  • wykład, dyskusje, rozmowy
  • praca w grupie
  • praktyczne zastosowanie komputerów

PRZEBIEG SZKOLENIA:

  1. WPROWADZENIE (WYKŁAD):
  • komunikacja i media - ogólne informacje
  • media a prawa człowieka i obywatela
  • prawo telekomunikacyjne
  • media publiczne
  • prawa osób niepełnosprawnych
  • ochrona danych osobowych
  2. PRACA ZESPOŁOWA:
  • podział uczestników na grupy 4 osobowe (każda z grup otrzymuje temat zadania)
  • znalezienie informacji w Internecie na poszczególne tematy (Media-rodzaje i funkcje, Telekomunikacja- prawa i obowiązki operatora oraz zobowiązania odbiorcy, Prawa osób niepełnosprawnych, Ochrona danych osobowych.)
  • przedstawienie zebranych informacji w formie plakatu
  • krótka prezentacja prac
  3. PRAWO W KOMUNIKACJI I MEDIACH - TEST JEDNOKROTNEGO WYBORU:
  • uczestnik bierze udział w 30 minutowym teście z użyciem komputera
  • sprawdzenie wyników testu 
  • krótka analiza poszczególnych pytań testu
  4. PRAWA WYŁĄCZNE I MONOPOLE INTELEKTUALNE (WYKŁAD):
  • plagiat- co to jest?, co za to grozi?
  • prawa autorskie, patentowe, do znaków towarowych
  • autorstwo- poprawne cytowanie i oznaczanie
  5. SAMODZIELNA PRACA PRZY KOMPUTERACH:
  • uczestnicy poszukują informacji (ciekawostek) w Internecie na temat plagiatu, praw autorskich, znaków towarowych itp.
  • wymiana zdobytych informacji 
  • dyskusja z kursantami 
  PODSUMOWANIE: rozmowa z uczestnikami na temat przeprowadzonego szkolenia.


PO NASZYM SZKOLENIU UCZESTNIK:

  • wie, że prawo obowiązuje również w komunikacji - zna konsekwencje jego naruszania
  • rozumie pojęcia prawa do prywatności, wolności słowa, ochrony dobrego imienia
  • umie wskazać swoje prawa i obowiązki w sferze komunikacji
  • rozumie pojęcie umowy - zdaje sobie sprawę ze swych zobowiązań po zawarciu umowy, ale także po jej zerwaniu
  • rozumie, że ma prawo do anonimowości, lecz nie bezkarności
  • zna swoje prawa komunikacyjne wynikające z praw człowieka i obywatela
  • wie, co to jest plagiat- jakie są skutki plagiatu
  • potrafi poprawnie cytować i oznaczać autorstwo
  • potrafi wskazać obowiązki operatorów telekomunikacyjnych a także podać przykłady wzajemnych zobowiązań wynikających z zawartych umów
  • wie, że niepełnosprawny ma równe prawo do wystąpień w mediach
  • rozumie idee ochrony danych osobowych i swoje prawa do takiej ochrony
  • umie rozpoznać sytuacje wymuszania danych osobowych
POMOCE NAUKOWE:
  • rzutnik i projektor
  • komputery z dostępem do internetu
  • brystole, flamastry, długopisy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz