wtorek, 22 stycznia 2013

TEMAT: JĘZYK MEDIÓW



Cel: poziom minimum

Czas trwania: 5 godzin.


Dostrzega język natury mediów:
  • rozumie różnice między gatunkami medialnymi
  • potrafi formułować komunikaty informacyjne w różnych formach, także za pośrednictwem wybranych środków komunikacji internetowej.


Znajomość funkcji komunikatów medialnych:
  • dostrzega różnicę pomiędzy przekazami informacyjnymi, opiniami a perswazją.
  • Rozróżnia przekaz informacyjny od rozrywkowego


Znajomość kultury komunikacji medialnej:
  • rozumie potrzebę i specyfikę dostosowania języka do komunikacji z różnymi grupami odbiorców za pośrednictwem mediów.
  • Zna znaczenie mowy ciała, rozpoznaje podstawowe gesty, pozycje ciała, mimikę, rozumie znaczenie odległości od innych osób w komunikacji, dostosowywania intonacji głosu.


Przebieg kursu:

  1. Wstępne wprowadzenie do tematu. Przedstawienie różnic między gatunkami medialnymi. Zapoznanie się z obsługą wybranych komunikatorów internetowych ( poczta elektroniczna, czat, komunikator głosowy, Skype).
  2. Wyświetlenie prezentacji multimedialnej na temat różnic pomiędzy przekazami informacyjnymi, opiniami a perswazją. Następnie dyskusja na ten temat.
  3. Pokaz filmu krótkometrażowego o psychologicznych i społecznych uwarunkowaniach języka kierowanego do dzieci, podwładnych, przełożonych, urzędników, dziennikarzy. Następnie podział na 5- osobowe grupy i omówienie w nich znaczenia mowy ciała, rozpoznanie podstawowych gestów, pozycje ciała i mimikę w komunikacji medialnej (wskazując je także w życiu publicznym). Później zaprezentowanie wniosków przez lidera każdej z grup.
  4. Zakończenie. Podsumowanie całej zdobytej wiedzy na kursie. Dyskusja.


Materiały pomocnicze: kartki, długopisy, rzutnik, projektor, flamastry, laptop.

Wykorzystane metody nauczania: dyskusje, wykład, prezentacja multimedialna, film krótkometrażowy, praca w grupie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz