Cel: poziom minimum
Czas trwania: 5 godzin.
Dostrzega język natury mediów:
- rozumie różnice między gatunkami medialnymi
- potrafi formułować komunikaty informacyjne w różnych formach, także za pośrednictwem wybranych środków komunikacji internetowej.
Znajomość funkcji komunikatów
medialnych:
- dostrzega różnicę pomiędzy przekazami informacyjnymi, opiniami a perswazją.
- Rozróżnia przekaz informacyjny od rozrywkowego
Znajomość kultury komunikacji
medialnej:
- rozumie potrzebę i specyfikę dostosowania języka do komunikacji z różnymi grupami odbiorców za pośrednictwem mediów.
- Zna znaczenie mowy ciała, rozpoznaje podstawowe gesty, pozycje ciała, mimikę, rozumie znaczenie odległości od innych osób w komunikacji, dostosowywania intonacji głosu.
Przebieg kursu:
- Wstępne wprowadzenie do tematu. Przedstawienie różnic między gatunkami medialnymi. Zapoznanie się z obsługą wybranych komunikatorów internetowych ( poczta elektroniczna, czat, komunikator głosowy, Skype).
- Wyświetlenie prezentacji multimedialnej na temat różnic pomiędzy przekazami informacyjnymi, opiniami a perswazją. Następnie dyskusja na ten temat.
- Pokaz filmu krótkometrażowego o psychologicznych i społecznych uwarunkowaniach języka kierowanego do dzieci, podwładnych, przełożonych, urzędników, dziennikarzy. Następnie podział na 5- osobowe grupy i omówienie w nich znaczenia mowy ciała, rozpoznanie podstawowych gestów, pozycje ciała i mimikę w komunikacji medialnej (wskazując je także w życiu publicznym). Później zaprezentowanie wniosków przez lidera każdej z grup.
- Zakończenie. Podsumowanie całej zdobytej wiedzy na kursie. Dyskusja.
Materiały pomocnicze: kartki,
długopisy, rzutnik, projektor, flamastry, laptop.
Wykorzystane metody nauczania:
dyskusje, wykład, prezentacja multimedialna, film krótkometrażowy,
praca w grupie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz